söndag 6 mars 2016

Flunch med äggröra

Kan ätas till lunch eller frukost eller flunch (brunch, frunch, second breakfast eller nåt).

Ingredienser:
1 ägg
1 skvätt mjölk (hur mycket det är får du fan räkna ut själv)
1 nypa salt (bokstavligen alltså)
1 dutt svartpeppar
Lite körvel
Lite smör
Bacon, apelsin och mjölk till tillbehör

Gör så här:
Hetta upp smör i en kastrull, ju färre ägg desto mindre. Jag hade färst ägg så det blev minst kastrull. I med ägget, på med en skvätt mjölk.
Vrid ner plattan till medelvärme och rör med trägaffel tills det blir en smulig massa. Ta skiten från värmen och rör ner salt, peppar och körvel. Varför just körvel? Tja, jag har en burkjävel i lådan som jag köpte på rea nån gång och det står att den är god i äggrätter. Så jag tänkte vafan, jag provar.
Stek lite bacon, servera med ett glas mjölk och en halv apelsin. Eller vad du nu har hemma.
Smakfaktor: 3 - Körvel kan man tydligen både ha och mista. Baconet och apelsinen var godast.
Hatfaktor: 3 - Jävlar vad man hatar sin fjösiga mobilkamera när man ska försöka fota ett ägg som ska bli just äggröra och inte stekt ägg... Men jag slapp steka bacon och bränna mig och bränna fast och skit, det gjorde en av avkommorna. Stekte bacon. Inte det andra. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar